reisverslag 18-20 dec - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Johan en Corrie - WaarBenJij.nu reisverslag 18-20 dec - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Johan en Corrie - WaarBenJij.nu

reisverslag 18-20 dec

Blijf op de hoogte en volg Johan en Corrie

20 December 2013 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

- woensdag 18 dec: Om maar met de deur in huis te vallen: de woensdag, onze reisdag, is wat anders verlopen dan de planning; we zijn nl. een nacht langer in Australie geweest dan de bedoeling was. Maar laat ik bij het begin beginnen: in de ochtend verliep alles voorspoedig: we hadden onze spullen snel ingepakt en de laatste dingen opgeruimd. Het was een korte rit naar het verhuurbedrijf voor het inleveren van de camper; dat ging redelijk snel en na een korte rit waren we op de luchthaven. Daar zagen we al meteen dat de vlucht een vertraging had van 1,5 uur dus dat viel tegen. Na een tijdje wachten konden we onze koffers inchecken en toen we net door de douane waren hoorden we dat de vlucht-vertraging opgelopen was tot 4 uur en daardoor zouden we in de problemen komen met onze (vervolg-)vlucht naar Christchurch, Nieuw-Zeeland. Na info bleek dat er geen andere mogelijkheid was dan de late vlucht te nemen en dan in Sydney maar te informeren hoe verder. Na weer een tijd werden onze namen omgeroepen op het vliegveld van Hobart. Wij weer door de douane en toen werd door de luchtvaartmaatschappij ons de keuze voor-gelegd om of via Melbourne te reizen en dan door naar Christchurch waar we dan ca. 5 uur in de ochtend aan zouden komen (en een paar uur moesten overbruggen tot we onze camper op konden halen) of we vlogen naar Sydney, zouden daar overnachten en dan de volgende dag doorvliegen naar Christchurch. We hebben uiteindelijk voor deze laatste optie gekozen omdat we dan een goede nachtrust zouden hebben en uitgerust de camper in Christchurch op zouden kunnen halen, op donderdagmiddag. Dat is verder allemaal goed verlopen. We hebben de nacht in een mooie kamer in Holiday Inn Airport Sydney door gebracht, hebben een diner en een ontbijt gekregen incl. vervoer van en naar luchthaven, dus dat was prima geregeld.
- donderdag 19 dec: We moesten vroeg naar het vliegveld van Sydney voor de internationale vlucht naar Nieuw-Zeeland. Helaas blijkt al snel dat we vandaag weer met vertraging te maken hebben. Uiteindelijk vertrekken we 2 uur te laat met als gevolg dat het camperverhuurbedrijf niet meer open is. Staan we in Nieuw-Zeeland en hebben we geen camper en dus ook geen overnachtingsplek. Vandaag wilde de luchtvaartmaatschappij (dezelfde als gisteren) niets voor ons doen want iedereen weet dat er vertragingen op kunnen treden. We moesten zelf maar een overnachtingsplaats zoeken en dan de kosten declareren bij onze reisverzekering. We hebben het motel gebeld waar we eigenlijk de nacht van woensdag op donderdag door zouden brengen; zij deden niet moeilijk, kwamen ons meteen ophalen bij het vliegveld en we kregen de kamer zonder extra te hoeven betalen (dus op de reservering van de nacht daarvoor), dat is nog eens service van Airport Lodge Motel. We zijn snel wat eten gaan halen want dat was er de hele dag, na het ontbijt, ook niet meer van gekomen. We gaan op tijd slapen en dan morgenochtend op tijd onze camper ophalen. Vergeet ik bijna te melden dat we vanuit het vliegtuig een geweldig uitzicht hadden op (een deel van) Nieuw-Zeeland, met name de Nieuw-Zeelandse Alpen met de besneeuwde toppen waar goed te zien, het gehele berggebied en de rivieren en deels droge beddingen, weilanden, koeien en schapen en een dunbevolkt gebied. Dus onze eerste indruk van Nieuw-Zeeland was goed.
- vrijdag 20 dec: vanochtend zijn we rond 8 uur vertrokken naar het camperverhuurbedrijf; daar ging de afhandeling redelijk snel en voor 9 uur konden we vertrekken. We zijn meteen op pad gegaan richting Picton, want door onze vertragingen missen we eigenlijk een dag en zondag vertrekken we vanuit Picton met de ferry naar het Noordereiland, dus we moeten wel op tijd daar zijn. De keuzes w.b. wegen zijn minder groot dan in Australie of Tasmanie dus we hadden ook niet zoveel opties. Vanuit Christchurch hebben we de route langs de oostkust gevolgd tot aan Kaikoura, daar overnachten we. 's Middags in Kaikoura rondgelopen, geshopt en informatie ingewonnen over toeristische routes, plaatsen etc., daarna hebben we onze camper ingericht, een VW (na een Ford en een Mercedes). Qua ruimte, grootte en indeling zijn de 3 campers ongeveer gelijk.

De afgelopen dagen hebben we geen foto's gemaakt, de plaatjes van Nieuw-Zeeland volgen binnenkort.

• 21 December 2013 - 00:46

Marcel Sieben:

Nou nou toch een tegenvallertje maar toch netjes opgelost allemaal.Hopelijk gaat het nu weer voorspoedig en kun je de rest van het avontuur voort zetten.Nu succes daar aan de andere kant van de plas en veel plezier en ontdekkingen in down under haha groetjes